fredag 23. oktober 2009

Cavalier nr. to er velkommen!!

Har blitt mye hundespekulasjoner idet siste, hund nr. to er snart ønsker hos oss...
Vi slo fra oss toller ganske raskt, etter mer lesing på deres negative sider.
Bare et innfall, uff og uff, nei, det blir en cavalier king charles til her, i fargen jeg viser dere under.
Ruby. slik moren hans Vanilla Fields Du Sahel her, hun er fra Tsjekkia, men bor nå hos kenell Fuzzy-heimen der Amigo kommer fra, veldig vakker farge.. Jeg gleder meg til en ny valpetid, men får stoppe på to.

Å nå er vaskinen for s.influensa anbefaldt også, er tre uker til det skal tre i kraft med vaksinasjon, jeg bekymrer meg en del for dette..,håper jeg klarer holde meg frisk frem til den tid, eller at jeg får den mildt, og ikke i alvorlig grad!! Uff... Jeg føler meg litt medtatt nå etter en uke i praksis, håper ikke dette gjør at jeg er mer i risikoen for å få influen, jeg er veldig veldig nøye med å desinfiserer meg, og prøver spise så sunt som mulig, gjerne mer antioksidanter enn ellers nå..

Ja , imorgen er dagen her for sølvmerket, tar det rett og slett som det kommer, er regn og det er Amigo ikke vant med, må trene mer i regn, men frem til da har han bestemt seg for bare å være en sofahund ... :/ :D


6 kommentarer:

  1. nydelig hunder,helt herlige....
    lir nok bra det med 2 hunder,da har de selskap..ikke moro med denne influlensaen hengende over oss.
    fikk vaksine onsdag jeg,ikke noen bivirkninger her i huset,hører jo så mye rart,
    det går nok greit skal du se,ha en kjempe fin kveld og helg
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. ring legen din på mandag du,å si du jobber i barnehage,så får du den nok om de har,men du burde ta for den vanlige sesong influlensa å,det har vi gjort,så et stikk i hver arm,å litt øm må du regne med å bli rundt stikk stedet.vi er i den såkalte risiko gruppa,derfor så tidlig med oss..
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Tror det var et lurt valg og velge samme rase! Da har de mere "samme språk". De er bare så utrolig søte å da:) Det er fordelen med mindre hunder, da kan man gjerne ha 2 eller flere:) Spent på hvordan det går med dere i dag. REgner med du lager et innlegg om det:)
    Det snakkes ikke om annet enn svineinflu på radio/tv, ikke rart vi blir skremt. Er litt bekymret jeg også nå ja...huff...
    Lykke til i dag:)
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Heisann.
    Jeg kom tilfeldigvis over bloggen din når jeg såg gjennom litt forskjellige blogger, og fant ut at dette er en blogg jeg vil følge :)
    Vi har jo litt til felles ser jeg; vi har begge en stor lidenskap for hunder, og vi er begge førskolelærerstudenter :)
    Hvilket år går du og hvor?
    Jeg har selv to hunder, og jeg angrer ikke et sekund på at vi fikk hund nummer 2.
    Det er herlig å se hvor mye glede de har av hverandre :)

    Jeg må si meg sterkt uenig i det du skriver om at man ikke kan finne på så mye med små barn!!
    Da må du bare bruke fantasien :)
    Jeg trives best på småbarnsavdeling.
    Jeg synes det er utrolig spennende med utviklingen disse barn går gjennom fra de begynner i barnehagen til de begynner på storbarnsavdeling.
    Jeg synes også deres kroppslige væremåte er herlig :)

    Håper du tar en titt innom bloggen min, og leg gjerne igjen en kommentar eller flere :)

    SvarSlett
  5. Vi som ikke er i risiko gruppen får den nok ikke før i desember eller januar...altfor seint

    - karoline

    SvarSlett
  6. Så hyggelig at du ble følger av bloggen min :)

    Jepp, det er absolutt lov å mene forskjellige ting :)

    Jeg synes det går helt fint å være hundeeier samtidig som jeg er student.
    Men jeg er glad for at jeg har samboer som deler oppgavene med meg (selv om det stort set er jeg som går tur med dem og sånn, siden han jobber så mye).
    I eksamensperioder føler jeg av og til at jeg egentlig ikke har tid til å gå tur, men når jeg kommer meg ut blir det et deilig avbrekk i lesingen/skrivingen.
    Jeg går forresten siste året, og har fordypning i småbarnspedagogikk dette semesteret :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et spor til meg...