fredag 9. oktober 2009

Treningstur i finværet!

Det er finvær hos oss idag, og Amigo og meg har gått en lang treningstur..
Vi gikk på fortauet langs en trafikkert vei mot ridesenteret på Fevik,
grunnen til at vi gikk der er fordi det er forstyrrelser som biler og hester som gjør at kontakten og fokuset blir vanskeligere for han.
Vi trente mest på kontakt i lineføring, han har idet siste trodd at når jeg bruker ordet kontakt i lineføring er dette sitt og kontakt, så det måtte vi få vekk.
Jeg måtte jobbe for å gjøre meg mer interessant, men etterhvert gikk det veldig bra, og jeg er veldig fornøyd!! :)

Vi øvde også på korrigering av sitten, inntil.. Jeg tror han begynner å skjønne det nå...

Vi gikk gjennom en liten park hjem, der møtte han en bordercollie blanding, veldig snill, god trening for han å møtte større hunder, og forstå at de har grenser for en valp :)

Vi øvde der også på ligg, han har øvd mest på det på asvalt og inne, og liker ikke helt legge seg ute i skogterreng, sølvmerke er i slikt terreng, så derfor må det øves mer på det..

Apporterte litt også, det liker han veldig godt, og han skjønner den skal hentes, han skjønner derimot ikke helt at den skal gis til meg i hånden, og ikke slippes foran meg, men siste gangen vi prøvde klarte han det perfekt, og da ga vi oss mens vi var på topp :)

Vi øvde sist på ligg og bli, og det klarer han ganske bra, bare få dradd ut tiden litt mer ...


Nå er vi slitne, og skolepliktene kaller :) Så da får jeg komme igang med oppgavene, godt å føle man er litt ajour ... :)

Klem fra Monica og Amigo

5 kommentarer:

  1. så hyggelig :) Gleder meg til å se dere igjen snart! Amigo er jo blitt så stor og fin :-)

    SvarSlett
  2. Koselig å høre, Karoline :)
    Er lenge siden nå, men så mye å gjøre for begge.
    Ja, han vokser og vokser.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Ser ut til att dere har hatt en fin formiddag :)
    Vi skal ut å gå nå, må slite han litt ut før vi skal avsted og begynne smått med oppussingen idag ;o)

    Kos deg med skolearbeid ;)
    Klem fra oss .

    SvarSlett
  4. Jeg har utfordret deg, sjekk bloggen :-)

    SvarSlett
  5. hallo søte kusine:) så flink Amigo er da! er gøy! de er veldig lærevillig de hundene våre:)stort sett ihvertfall;)) du ,har dere fått inn noen fine regn dekken med for i på butikken? skulle hatt et til basse.. han begynner å bli litt pudding i regn været nå merker e ;) så fin bloggen din er blitt!! åssen får du til den fine underskriften? ha en fin helg til dere! klem klem:))

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et spor til meg...