tirsdag 6. oktober 2009

Middagen idag, har noen prøvd disse?

Har noen prøvd Rema 1000 sine oppskrifter på middag til under hundrelappen?? :)
Litt gøy å prøve... Mange forskjellige oppskrifter med prisliste og handleliste, veldig greit.
Vi har prøvd kjøttkaker med brokoli stuing, og idag blir det kjøttboller med hjemmelaget potetmos og brokolli.

Oppskriften: Stek sopp og løk i panna, tilsett en liten matfløte og tilsett kjøttbollene i å la det koke litt sammen.
Kok poteter , mos de når de er ferdig kokt, og tilsett 1 dl melk og litt smør, vi erstatter med matolje. Serveres med dampet brokolli.


Idag er det skikkelig høstvær ute, det blåser og regner,
Amigo liker ikke å ut i regn, men vi må på med jakke og støvler og ut likevel... Han burde hatt et regn-dress , men fant ingen som passet, tror jeg får ringe bort på butikken til svigers der vi også jobber, og få bestilt en i riktig str. Så kan han gå fornøyd på tur :)
Er mye å gjøre på skole nå, et samfunnsfag prosjekt, skal fremføres mandag, men det vil gå bra :), en norsk skriftlig oppgave om kultur og barn i barnehage, en pedagogikk oppgave om en familien som vil ha barnet sitt inn i en barnehage, og om familien vil være fornøyd med barnehagen når det gjelder alt fra anntall barn til uteområde og aktiviteter.
Man får iallefall god erfaring av slike oppgaver, og det er jo ikke lenge man går på skole i forhold til arbeidslivet :)

(Håper det også er gøy å lese litt annet enn bare interiør og hund, jeg klarer ikke alltid holde meg innenfor bloggens tema..)


Ønsker dere en fin høst ettermiddag, og kveld :)

4 kommentarer:

  1. Ble imponert over middagen din jeg:) Hørtes knallgodt ut!! Jeg er så dårlig på matalging..men har blitt bedre i det siste. Tør prøve iallefall..
    Så Amigo liker ikke regn? hehe.. Major stresser litt i vind han og vi som har flytta til et sted hvor det virkelig blåser:) Han venner seg vel til det vil jeg tro.
    Spennende oppgave du holder på med, masse lykke til med den:)
    Ha en flott tirsdag videre og klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. ikke prøvd jeg,men ble fristet nå,så deilig ut.
    god middag
    fra sylvia

    SvarSlett
  3. Hei og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min:-) Bokstavene har jeg kjøpt i Sia butikken, masse fint:-)

    SvarSlett
  4. Hei :)

    Hvordan ble middagen da? Hørtes godt ut!

    Nelly og haaater regn! Nekter å gå ut i det hele tatt og må dra henne med. Et evig styr. Hehe. Tror ikke det hjelper med regntrekk heller... Hvilken butikk er det dere jobber i da?

    Nyt høstværet videre!
    klem C ♥

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et spor til meg...