onsdag 7. oktober 2009

Dyrlege besøk idag

Idag har Amigo vært hos dyrlegen, han har lenge rent veldig fra øynene, og har luktet surt fordi det hele tiden er fuktig der..
Etter spyling i øynene kom ingenting ut nesen, da er det tette tårekanaler slik vi trodde.
Hun stakk de opp og fikk spylt godt, så nå er de åpne igjen.
Sånt kan fort skje med Cavalier, alle raser har jo sine ting, men når de ikke plages med det går det fint å bare tørke, om det blir annen konsistens på væsken må vi nok gjøre et annet type inngrep, men er veldig vanlig å gjøre dette, så er betrygget med det... Fikk kortison dråper vi skal bruke i tre dager.

Her er jeg dopet ned, jeg som trodde jeg var i en dyrebutikk , hundefor, godteri, leker og tilogmed hunder, men neida, de måtte være stygge med meg idag og...
(grønne i øynene er en farge de bruker for å se øynet bedre om jeg forsto riktig)

Ønsker alle en fortsatt fin ettermiddag, her er Amigo våknet og fått en ny liten leke siden han var så flink hos legen, må nok snart ut en liten tur, men blir nok ikke lange turene idag..

En fortsatt fin ettermiddag og kveld til dere fra Amigo og meg..

5 kommentarer:

  1. stakkar liten,god bedring til han,ikke greit å ha det sånn,men nå ordnes det nok.
    ha en fin kveld.
    fra sylvia

    SvarSlett
  2. Stakkars liten venn...ja noe har alle raser. Boxer har noe som kalles boxermage..Så inatt har Major bræka og brekt seg. Ingenting kommer opp...men på turen imorrest gressa han som ku hele veien. Virker bedre nå. Så må jeg passe på å vaske med pyrisept i rynkene under øynene. Ellers plages han lite. Å ha med han til dyrlegen er det værste jeg vet. 40 kg tulling som går helt bananas!!!! Vi er alltid 2 til å holde ham.
    Håper Amigo kvikner raskt til, fælt når de neddopet. Gråter alltid en skvett jeg da:)
    God ettermiddag til dere:)
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Huff, ja, det er ikke artig når hundene må i narkose.. Syns det er litt skummelt, men går jo oftest bra, da. Vi har en bichon frise, hun har også vært plaga av tette tårekanaler. Men, nå går det bedre. Skjønn hund dere har. :)

    SvarSlett
  4. Stackars lille Amigo, hoppas att han blir bättre snart och att kortisonet hjälper. Ni får ha en riktigt mysig dag tillsammans.
    Kramar Joy

    SvarSlett
  5. Tusen takk for det, ja det er jo noe med alle renrasede, noen småting her og der må man regne med, godt det finnes gode veterinærer sier jeg.. :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et spor til meg...