søndag 11. oktober 2009

Dagens styring og lørdagsmat :)

Vi har lenge hatt dette skapet på veggen på kjøkkenet arvet av en vennine av min søster, veldig greit :) , nå fikk vi endelig hengt dørene på det, blir litt mer lunere med ting på veggene, og kjøkkenet synes jeg er ganske åpent og litt kaldt..


Et sånt skap kan man jo pynte og dille mye med... :)

Fikk også hengt opp denne tallerk hyllen jeg har handlet hos brukthandel...

En sånn hylle kan man jo også pynte mye på, med gamle kjøkkenhåndklær og annen pynt...

Vi prøvde oss på litt wok igår, også fra rema tusen sine middagstips :)



Det vi brukte i woken : en ss. ingefær, en chili, to gulerøtter, en brokolli, en blomkål, tre rødløk , litt soyasaus, og tre kyllingfileter, sammen med pasta , vi byttet ut ris og svinekjøtt fra oppskriften, for sunnhetens skyld..
Selv om vi spiser svin også :)
Vi har kost oss i helgene hjemme, jobbet lørdagen, og idag selskap til min kjæres kusine, god mat og kake og koselig familieselskap... En regnværs tur mot Moviga med Amigo ble det også idag..
Også trenger jeg et tips : vii har fått lov av huseieren og male kjøkkeninredningen hvit, den er nå glatt trehvit, råd angående dette ?? :)
Vi fikk beskjed om at det måtte bli bra, og vi måtte bruke oljemaling ;) :s , det går nok bra !!

4 kommentarer:

  1. hallo!! get blir sikkert kjempe bra det!!! da kan e anbefale en farge som heter chi! den er veldig fin og hvit, uten noe gul skjær i , er så mange hvite som har det. også ville e brukt en ganske blank, det er gørr fint og praktisk når dere vasker;) lykke til!! fint skapet ble med dører på!!! koselig kjøkken:))

    SvarSlett
  2. Hva er vel bedre enn å dille og dalle? Da nikoser jeg meg. Prater med meg selv, Gubben kan jeg jo ikke spørre til råds:) så får jeg de svarene jeg vil:) Flott skap og hylle:)
    Du imponerer i matveien, jeg spiser også svinekjøtt. MEN spiser jeg mye av det blir jeg meget rar i kroppen.
    Ang maling av kjøkken, bruk heftgrunn. Men spør du meg er det ikke nødvendig med oljemaling. Stilig med helblank 80 hvit, men smaken er som baken...Vannbaserte malinger er meget gode. Jeg malte gangen der vi bodde før med helblank hvit 80, råstilig blank fin overflate. Med hund i huset (les boxer) som slingser og slangser, må jeg vaske veggene. gikk helt greit.
    Lykke til og klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Puss dørene med pussepapir, grunn med heftgrunn og mal to (kanskje 3) strøk med oljemaling :)
    Det tar tid, men det blir bra .. ;))

    SvarSlett
  4. Kjempefint med dørene på skapet. Så veldig koslig ut der nå,håper på å få besøkt dere snart, virker jo som om dere har fått det skikkelig koselig der nå :) Wok er kjempegodt, spesielt med friske grønnsaker! Av og til bruker vi også eggnudler :)

    - Karoline

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen et spor til meg...